Działania medialne
.
W Zupie na Plantach robimy wszystko, co w naszej mocy, żeby budować trochę bardziej wrażliwy świat, w którym człowiek potrzebujący nie jest zostawiany sam sobie.
Dlatego tworzymy różne przestrzenie, w których ścieżki osób domnych i tych, które domu nie mają, mogą się przecinać, jest czas na wzajemne poznawanie się i zauważenie w drugim człowieku człowieka, a nie kierowanie się jakimiś krzywdzącymi generalizacjami.
Staramy się też uwrażliwiać wszystkich na problemy i wyzwania związane z bezdomnością, ubóstwem i wykluczeniem społecznym, dlatego Zupa na Plantach od początku rozwija się m.in. poprzez przemyślane działania
medialne i komunikacyjne. Troszczymy się o harmonijny, rzetelny i regularny przekaz.
Poprzez szczerą komunikację chcemy wpływać na zwiększenie świadomości i wrażliwości społecznej wobec osób w kryzysie bezdomności. Naszym celem jest też ciągłe poszerzanie kręgu Zupowych wolontariuszy i darczyńców, którzy chcieliby udzielić nam swojego wsparcia. Możemy również prowadzić transparentne działania i budować zaufanie społeczne fundacji, a także jesteśmy zapraszani jako eksperci do mediów oraz na różne wydarzenia o tematyce bezdomności i mądrego pomagania.
Jesteśmy w takich przestrzeniach medialnych jak Facebook, Instagram, YouTube. Zupowy profil na Facebooku śledzą 24 tysiące użytkowników, a nasza główna grupa skupiająca wolontariuszy liczy ponad dwa tysiące osób. Na naszym kanale Youtube publikujemy przemyślane i estetycznie spójne filmy opowiadające o przestrzeni bezdomności.
Systematycznie wysyłamy również newsletter do naszych darczyńców. Staramy się, by w ciągu roku trafiło do nich dziesięć listów z wieściami o naszych najważniejszych inicjatywach i wydarzeniach z życia Fundacji.
Grzegorz Turnau & Igor Herbut – Zupa na Plantach – wyjątkowy utwór na 5. urodziny Zupy na Plantach.