Działania medialne

.
W Zupie na Plantach robimy wszystko, co w naszej mocy, żeby budować trochę bardziej wrażliwy świat, w którym człowiek potrzebujący nie jest zostawiany sam sobie.

Dlatego tworzymy różne przestrzenie, w których ścieżki osób domnych i tych, które domu nie mają, mogą się przecinać, jest czas na wzajemne poznawanie się i zauważenie w drugim człowieku człowieka, a nie kierowanie się jakimiś krzywdzącymi generalizacjami.

Staramy się też uwrażliwiać wszystkich na problemy i wyzwania związane z bezdomnością, ubóstwem i wykluczeniem społecznym, dlatego Zupa na Plantach od początku rozwija się m.in. poprzez przemyślane działania
medialne i komunikacyjne. Troszczymy się o harmonijny, rzetelny i regularny przekaz, bo to od niego zależy zaufanie, jakim obdarzają nas darczyńcy i wolontariusze.

Ale nie tylko: poprzez szczerą komunikację chcemy wpływać na zwiększenie świadomości i wrażliwości społecznej wobec osób w kryzysie bezdomności. Naszym celem jest też ciągłe poszerzanie kręgu Zupowych wolontariuszy i darczyńców, którzy chcieliby udzielić nam swojego wsparcia. Możemy prowadzić transparentne działania i budować zaufanie społeczne fundacji, ale także jesteśmy zapraszani jako eksperci do mediów oraz na różne wydarzenia o tematyce bezdomności i mądrego pomagania.

Jesteśmy w takich przestrzeniach medialnych jak Facebook, instagram,  YouTube. Zupowy profil na Facebooku śledzą 23 tysiące użytkowników, a nasza główna grupa skupiająca wolontariuszy liczy ponad dwa tysiące osób. Na naszym kanale Youtube opublikowaliśmy dotychczas osiem przemyślanych i estetycznie spójnych filmów. Jeden z nich, singiel na trzecie urodziny Zupy, został odtworzony blisko 10 tysięcy razy.

Systematycznie wysyłamy również newsletter do naszych darczyńców. Staramy się, by w ciągu roku trafiło do nich dziesięć listów z wieściami o naszych najważniejszych inicjatywach i wydarzeniach z życia Fundacji.

 

  • Grzegorz Turnau & Igor Herbut – „Zupa na Plantach” – wyjątkowy utwór na 5. urodziny Zupy na Plantach.